• ops (at) police.pl
  • 91 42 43 840
  • pn: 7:30 - 15:30 | wt-pt: 7:00 - 15:00

Razem łatwiej!

Logo OPS Police

Stanowisko kierownicze - Dział Usług Opiekuńczych

  • 2023-06-05 08:43:57
  • OPS Police

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
o g ł a s z a
NABÓR NA WOLNE STANOWISKO KIEROWNICZE URZĘDNICZE
Zastępcy kierownika Działu Usług Opiekuńczych
W Ośrodku Pomocy Społecznej
ul. Siedlecka 2a
72 – 010 Police

Opis stanowiska:
Do głównych zadań pracownika będzie należało:

  1. Prowadzenie postępowań administracyjnych i opracowywanie decyzji administracyjnych w zakresie skierowania do domów pomocy społecznej i ustalania odpłatności za pobyt.
  2. Nadzór nad koordynowaniem usług opiekuńczych.
  3. Wnioskowanie o środki z programów rządowych i koordynowanie tych programów.
  4. Analiza wywiadów środowiskowych w zakresie DPS i usług opiekuńczych.
  5. Współpraca z pracownikami innych Działów Ośrodka.
  6. Współpraca z Powiatowymi Centrami Pomocy Rodzinie i Domami Pomocy Społecznej.
  7. Zastępowanie Kierownika Działu.

Warunki pracy na danym stanowisku:
Pełny wymiar czasu pracy, ciągła praca przy monitorach.  Praca w siedzibie Działu Usług Opiekuńczych Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach przy ul. Staszica 1 oraz na terenie objętym działalnością Ośrodka tj. Gmina Police. W budynku przy ul. Siedleckiej 2a znajduje się winda, pomieszczenia Ośrodka są usytuowane na parterze, 1, 3 i 4 piętrze. W budynku Przy ul. Staszica 1 brak windy praca na 1 piętrze. Możliwa konieczność szybkiego przemieszczania się na terenie Gminy Police. Zmienne tempo pracy oraz warunki pracy wymagające częstego przemieszczania się między siedzibą Ośrodka a siedzibą Działu, częste sytuacje stresowe, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji. Praca w zespole, ciągły kontakt z podległymi pracownikami i interesantami.  Kierowanie zespołem 44 pracowników.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w maju 2023r. nie przekroczył 6%
Niezbędne [konieczne] wymagania:

  1. obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.,
  2. wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym na kierunkach preferowanych: pedagogika, polityka społeczna, psychologia, socjologia,
  3. co najmniej 5- letni staż pracy w pomocy społecznej, administracji publicznej,
  4. znajomość przepisów, w szczególności:
    • ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej i przepisów wykonawczych,
    • ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego;
    • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
    • ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
  5. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  6. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  7. nieposzlakowana opinia
  8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku pracy.

Wymagania dodatkowe:

  1. umiejętność kierowania zespołem pracowników,
  2. posiadanie wiedzy z zakresu problemów ludzi starszych i niepełnosprawnych,
  3. umiejętność biegłej obsługi komputera (MS Office, Word, Excel, Power Point, Internet, poczta elektroniczna),
  4. posiadanie prawa jazdy kat. B,
  5. dodatkowe umiejętności:
    • umiejętność skutecznego komunikowania się,
    • umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
    • zdolności organizacyjne,
    • umiejętność negocjacji.

Wymagane dokumenty:

  1. życiorys [CV] z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, ze wskazaniem danych umożliwiających kontakt, tj.: adres e-mail, numer telefonu lub adres zamieszkania,
  2. list motywacyjny,
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, oraz kopie świadectw pracy bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
  5. kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,
  6. kopie referencji z dotychczasowych miejsc pracy jeżeli takie kandydat posiada,
  7. oświadczenie kandydata o:
    • posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    • posiadaniu zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
    • braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1) (RODO) oraz z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r.

Oferty należy składać lub przesyłać w terminie do: 23 czerwca 2023r. [włącznie]
(Uwaga: liczy się data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej)
na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
Sekretariat 4 piętro, pok. 403
ul. Siedlecka 2a, 72 – 010 Police
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze: Zastępca kierownika Działu Usług Opiekuńczych.”

Informacje dodatkowe:

  1. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
  2. Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
  3. Planowany termin zatrudnienia od 1 lipca 2023r.
  4. Oferty, które wpłyną do Ośrodka niekompletne lub po terminie nie będą rozpatrywane.
  5. Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji.
  6. Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
  7. Złożone dokumenty w procesie naboru jeśli nie zostaną odebrane przez kandydata zostaną zniszczone po upływie:
    • trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru,
    • zaś w przypadku zatrudnienia po upływie 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym ustanie stosunek pracy.  
  8. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do  nie rozstrzygnięcia konkursu w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego kandydata.


Bliższe informacje można uzyskać pod nr telefonu 91 42 43 854