• ops (at) police.pl
  • 91 42 43 840
  • pn: 7:30 - 15:30 | wt-pt: 7:00 - 15:00

Razem łatwiej!

Loga instytucji wspierających prokjekt

Ogłoszenie o zamówieniu na usługi psychologiczne

 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.  Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej ustawą PZP”

Przedmiot zamówienia:

 Świadczenie usług psychologa polegających na opracowaniu Indywidualnych Ścieżek Reintegracji dla 30 Uczestników/Uczestniczek Projektu „KOMPAS – WYZNACZ SWÓJ KIERUNEK”

Zamawiający:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Policach
ul. Siedlecka 2a
72-010 Police

Osoba do kontaktów:
Anna Maciaszek – Kierownik zespołu projektowego
Tel. 91 42 43 840
amaciaszek@opspolice.home.pl

Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7:30 - 15:00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Tryb i oznaczenie postępowania:

Postępowanie prowadzone jest na podstawie art. 138o ust. z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej ustawą PZP” dla zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, o szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia poniżej 750 000 euro.

Kod CPV:

85121270-6 – Usługi psychiatryczne lub psychologiczne

 

ROZDZIAŁ I

Zakres i wielkość zamówienia:

1. Zakres i wielkość zamówienia obejmuje łącznie 120 godzin świadczenia następujących usług w zakresie:

  1. świadczenia usług konsultacyjnych psychologa dla 30 Uczestników/Uczestniczek Projektu – osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym osoby bezrobotne, które korzystają z pomocy społecznej lub bezrobotne, dla których ustalono III profil pomocy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tzw. oddalone od rynku pracy oraz osoby z niepełnosprawnościami.

  2. Opracowania Indywidualnej Ścieżki Reintegracji dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.

  3. Przeprowadzenia diagnozy psychologicznej, rozmowy wspierającej/ew. modyfikacja planu oraz stworzenie opinii dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu
    w kolejnych jego etapach realizacji określonych w rozdziale III ust. 3 pkt 2.

  4. Współpracy z pracownikiem socjalnym w obszarze monitorowania postępów każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.

  5. Opracowanie dokumentacji określonej w rozdziale III pkt 4 ogłoszenia o zamówieniu .

 

2. Szczegółowy harmonogram realizacji usług określonych w rozdziale I ust. 1 pkt 1 zostanie ustalony z Wykonawcą po wyborze oferty i będzie stanowił załącznik do umowy.

 

ROZDZIAŁ II

Termin realizacji zamówienia:

Zamówienie należy wykonać w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 30.11.2018 r.

 

ROZDZIAŁ III

Opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia:

1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług konsultacyjnych psychologa polegających oraz na opracowaniu Indywidualnych Ścieżek Reintegracji dla 30 Uczestników/Uczestniczek Projektu – osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym osoby bezrobotne, które korzystają z pomocy społecznej lub bezrobotne, dla których ustalono III profil pomocy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tzw. oddalone od rynku pracy oraz osoby
z niepełnosprawnościami.

2) Usługa będzie realizowana w ramach projektu „KOMPAS – WYZNACZ SWÓJ KIERUNEK” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

3) Usługa powinna być wykonywana zgodnie z założeniami programowymi dla Osi VII Włączenie społeczne oraz z Wytycznymi RPO WZ 2014 – 2020.

 

2. Cel zamówienia:

Celem zamówienia jest opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji (w zespole
z pracownikiem socjalnym), na podstawie której będzie realizowane wsparcie projektu, które zwiększy szanse Uczestników/Uczestniczek Projektu na integrację w wymiarze społecznym, edukacyjnym, zdrowotnym i zawodowym.

 3. Zakres usługi:

  1. Opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.

  2. Przeprowadzenie diagnozy psychologicznej, rozmowy wspierającej/ew. modyfikacja planu oraz stworzenie opinii dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu
    w następujących jego etapach realizacji:

  • rozpoczęcie udziału w projekcie (diagnoza psychologiczna + ankieta ex ante badająca poziom kompetencji społecznych + wspólnie z pracownikiem socjalnym stworzenie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji),

  • w trakcie udziału w projekcie (rozmowa wspierająca + ewentualna modyfikacja Indywidualnej Ścieżki Reintegracji),

  • po zakończeniu ścieżki wsparcia w projekcie (wystawienie opinii + ankieta ex post badająca wzrost poziomu kompetencji społecznych + ankieta ewaluacyjna badająca poziom satysfakcji z udzielonego wsparcia).

  1. Współpraca z pracownikiem socjalnym w obszarze monitorowania postępów każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.

  2. Przy tworzeniu Indywidualnych Ścieżek Reintegracji należy uwzględnić w szczególności następujące obszary:

  • rodzaj niepełnosprawności (dotyczy wyłącznie Uczestników/Uczestniczki
    z niepełnosprawnością),

  • diagnozę sytuacji osobistej w obszarze społecznym, zdrowotnym, edukacyjnym
    i zawodowym;

  • szczególne problemy i bariery udziału w projekcie;

  • zasoby i potencjał;

  • predyspozycje;

  • potrzeby;

  • stan zdrowia.

  1. Miejsce realizacji: usługa będzie realizowana w pomieszczeniach udostępnionych przez Zamawiającego tj. OPS Police przy ul. Siedleckiej 2a lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego w granicach administracyjnych miasta Police.

 4. Dokumentowanie usługi:

  1. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić i przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację:

  • imienne listy obecności – podpisane przez Uczestnika/Uczestniczkę projektu
    (w przypadku braku możliwości podpisania się ze względu na posiadaną niepełnosprawność potwierdzenia dokonuje pracownik socjalny).

  • imienne diagnozy psychologiczne wraz z proponowanym zestawem działań niezbędne do przygotowania Indywidualnej Ścieżki Reintegracji,

  • imienne opinie psychologiczne,

  • kopie poświadczone za zgodność z oryginałem imiennych zaświadczeń
    o udzielonym wsparciu,

  • ankiety ex ante i ex post badające poziom kompetencji społecznych,

  • ankietę mającą na celu sprawdzenie poziomu zadowolenia z udzielonego wsparcia.

 

ROZDZIAŁ IV

1. Kryteria oceny ofert:

  1. Cena – 60%

  2. Doświadczenie zawodowe psychologa w pracy z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym z osobami z niepełnosprawnością – 40%

 

2. Kryterium cenowe:

  1. Ocenie podlegać będzie łączna cena brutto za świadczenie usług objętych ogłoszeniem o zamówieniu na podstawie złożonego przez wykonawcę formularza oferty.

  2. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego dla Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który zamawiający miałby obowiązek zapłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  3. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne po stronie Zamawiającego, Zamawiający w celu oceny oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny koszty, które miałby obowiązek ponieść zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  4. Punkty za cenę będą obliczone wg następującego wzoru:

Najniższa cena oferty

podlegającej ocenie

Liczba punktów = --------------------------------------- x 60

Cena oferty badanej

  1. Maksymalna ilość punktów: 60

  2. Punkty będą liczone do dwóch miejsc po przecinku.

  3. Zamawiający w celu przyznania punktów w kryterium cena przemnoży kwotę za jedną godzinę realizacji usługi wskazaną przez wykonawcę na formularzu oferty przez liczbę godzin świadczenia usługi określoną w niniejszej specyfikacji. Tak otrzymana kwota będzie podlegać ocenie przez Zamawiającego.

 

3. Kryterium doświadczenia:

Wykonawcą usług objętych zamówieniem może być osoba, która posiada wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku psychologia oraz minimum 1 rok doświadczenia zawodowego z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.

  1. Ocenie podlegać będzie okres pracy psychologa z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym z osobami z niepełnosprawnością. Doświadczenie psychologa na potrzeby zapytania ofertowego będzie uwzględnianie w okresie nie dłuższym, niż 20 lat i obejmuje pełne lata.

  2. Doświadczenie zawodowe psychologa należy wskazać w formularzu oferty.

  3. Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające staż w pracy psychologa
    z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym z osobami z niepełnosprawnością. Wykonawca powinien przedłożyć kopie dokumentów, które uzna, że będą miały znaczenie dla przedmiotu zamówienia (np. świadectwa pracy, zaświadczenia, referencje, listy polecające itp.)

  4. Punkty za doświadczenie zawodowe psychologa będą obliczane wg wzoru:

  • poniżej 1 roku – 0 pkt,

  • od 1 roku do 7 lat – 10 pkt,

  • od 8 do 12 lat – 20 pkt,

  • od 13 do 16 lat – 30 pkt,

  • od 17 do 20 lat – 40 pkt.

  1. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej oferentów takiej samej ilości punktów, zostanie wybrana oferta zawierająca najniższą cenę brutto.

  2. Definicja osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym zawarta jest w dokumencie „Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020”, do pobrania na stronie internetowej: funduszeeuropejskie.gov.pl.

4. Największa ilość punktów wyliczonych w powyższy sposób decyduje o uznaniu oferty
za najkorzystniejszą i wyborze tej oferty.

5. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

6. Zamawiający może poprawić w treści ofert oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe (z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonywanych poprawek)
a także inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Instrukcją dla wykonawców (niepowodujące istotnych zmian w treści oferty).

7. Odrzuca się ofertę wykonawcy, jeżeli:

1) jest niezgodna z powszechnie obowiązującym prawem;

2) jej treść nie odpowiada warunkom stawianym w ogłoszeniu o zamówieniu;

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

4) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;

5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert;

6) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;

7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłek, określonych w ust. 2 i 3;

8. Unieważnia się postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:

a) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;

b) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;

c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;

d) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

e) zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w  ogłoszeniu o zamówieniu;

 

9. Zamawiający zawiadomi wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty.

10. Zamawiający zamieści na stronie Biuletynu Informacji Publicznej informację o udzieleniu zamówienia publicznego. W razie nieudzielenia zamówienia (unieważnienia postępowania) zamawiający zamieści na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej informację o nieudzieleniu zamówienia (unieważnieniu postępowania).

 

ROZDZIAŁ V

Termin i miejsce składania ofert:

1. Ofertę należy złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach, ul. Siedlecka 2a, 72-010 Police, sekretariat IV piętro, w terminie do dnia 06.04.2018r. do godziny 12:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Oferta na świadczenie usług psychologa”.

2. Otwarcie ofert odbędzie się w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach, ul. Siedlecka 2a, 72-010 Police, w dniu 06. 04.2018r., III piętro pok. nr 307 , o godzinie 13:00 Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą w nim uczestniczyć.

 

ROZDZIAŁ VI

Informacje dodatkowe:

  1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub oferty wariantowej przez jednego Wykonawcę spowoduje odrzucenie wszystkich jego ofert.

 

  1. Oferta musi być sporządzona czytelnie, w języku polskim.

  2. Oferta musi obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

  3. Wykonawca będący osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej do oferty dołącza oświadczenie do celów ustalenia obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne po stronie Zamawiającego.

  4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

  5. Z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymogi wskazane w ogłoszeniu i zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta umowa.

 

Zalaczniki:

Formularz oferty

Oświadczenie osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej