Ogłoszenie o zamówieniu na usługi psychologiczne
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej ustawą PZP”
Przedmiot zamówienia:
Świadczenie usług psychologa polegających na opracowaniu Indywidualnych Ścieżek Reintegracji dla 30 Uczestników/Uczestniczek Projektu „KOMPAS – WYZNACZ SWÓJ KIERUNEK”
Zamawiający:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Policach
ul. Siedlecka 2a
72-010 Police
Osoba do kontaktów:
Anna Maciaszek – Kierownik zespołu projektowego
Tel. 91 42 43 840
amaciaszek@opspolice.home.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7:30 - 15:00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Tryb i oznaczenie postępowania:
Postępowanie prowadzone jest na podstawie art. 138o ust. z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej ustawą PZP” dla zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, o szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia poniżej 750 000 euro.
Kod CPV:
85121270-6 – Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
ROZDZIAŁ I
Zakres i wielkość zamówienia:
1. Zakres i wielkość zamówienia obejmuje łącznie 120 godzin świadczenia następujących usług w zakresie:
-
świadczenia usług konsultacyjnych psychologa dla 30 Uczestników/Uczestniczek Projektu – osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym osoby bezrobotne, które korzystają z pomocy społecznej lub bezrobotne, dla których ustalono III profil pomocy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tzw. oddalone od rynku pracy oraz osoby z niepełnosprawnościami.
-
Opracowania Indywidualnej Ścieżki Reintegracji dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.
-
Przeprowadzenia diagnozy psychologicznej, rozmowy wspierającej/ew. modyfikacja planu oraz stworzenie opinii dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu
w kolejnych jego etapach realizacji określonych w rozdziale III ust. 3 pkt 2.
-
Współpracy z pracownikiem socjalnym w obszarze monitorowania postępów każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.
-
Opracowanie dokumentacji określonej w rozdziale III pkt 4 ogłoszenia o zamówieniu .
2. Szczegółowy harmonogram realizacji usług określonych w rozdziale I ust. 1 pkt 1 zostanie ustalony z Wykonawcą po wyborze oferty i będzie stanowił załącznik do umowy.
ROZDZIAŁ II
Termin realizacji zamówienia:
Zamówienie należy wykonać w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 30.11.2018 r.
ROZDZIAŁ III
Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług konsultacyjnych psychologa polegających oraz na opracowaniu Indywidualnych Ścieżek Reintegracji dla 30 Uczestników/Uczestniczek Projektu – osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym osoby bezrobotne, które korzystają z pomocy społecznej lub bezrobotne, dla których ustalono III profil pomocy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tzw. oddalone od rynku pracy oraz osoby
z niepełnosprawnościami.
2) Usługa będzie realizowana w ramach projektu „KOMPAS – WYZNACZ SWÓJ KIERUNEK” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
3) Usługa powinna być wykonywana zgodnie z założeniami programowymi dla Osi VII Włączenie społeczne oraz z Wytycznymi RPO WZ 2014 – 2020.
2. Cel zamówienia:
Celem zamówienia jest opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji (w zespole
z pracownikiem socjalnym), na podstawie której będzie realizowane wsparcie projektu, które zwiększy szanse Uczestników/Uczestniczek Projektu na integrację w wymiarze społecznym, edukacyjnym, zdrowotnym i zawodowym.
3. Zakres usługi:
-
Opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.
-
Przeprowadzenie diagnozy psychologicznej, rozmowy wspierającej/ew. modyfikacja planu oraz stworzenie opinii dla każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu
w następujących jego etapach realizacji:
-
rozpoczęcie udziału w projekcie (diagnoza psychologiczna + ankieta ex ante badająca poziom kompetencji społecznych + wspólnie z pracownikiem socjalnym stworzenie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji),
-
w trakcie udziału w projekcie (rozmowa wspierająca + ewentualna modyfikacja Indywidualnej Ścieżki Reintegracji),
-
po zakończeniu ścieżki wsparcia w projekcie (wystawienie opinii + ankieta ex post badająca wzrost poziomu kompetencji społecznych + ankieta ewaluacyjna badająca poziom satysfakcji z udzielonego wsparcia).
-
Współpraca z pracownikiem socjalnym w obszarze monitorowania postępów każdego Uczestnika/Uczestniczki projektu.
-
Przy tworzeniu Indywidualnych Ścieżek Reintegracji należy uwzględnić w szczególności następujące obszary:
-
rodzaj niepełnosprawności (dotyczy wyłącznie Uczestników/Uczestniczki
z niepełnosprawnością),
-
diagnozę sytuacji osobistej w obszarze społecznym, zdrowotnym, edukacyjnym
i zawodowym;
-
szczególne problemy i bariery udziału w projekcie;
-
zasoby i potencjał;
-
predyspozycje;
-
potrzeby;
-
stan zdrowia.
-
Miejsce realizacji: usługa będzie realizowana w pomieszczeniach udostępnionych przez Zamawiającego tj. OPS Police przy ul. Siedleckiej 2a lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego w granicach administracyjnych miasta Police.
4. Dokumentowanie usługi:
-
Wykonawca zobowiązany jest prowadzić i przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację:
-
imienne listy obecności – podpisane przez Uczestnika/Uczestniczkę projektu
(w przypadku braku możliwości podpisania się ze względu na posiadaną niepełnosprawność potwierdzenia dokonuje pracownik socjalny).
-
imienne diagnozy psychologiczne wraz z proponowanym zestawem działań niezbędne do przygotowania Indywidualnej Ścieżki Reintegracji,
-
imienne opinie psychologiczne,
-
kopie poświadczone za zgodność z oryginałem imiennych zaświadczeń
o udzielonym wsparciu,
-
ankiety ex ante i ex post badające poziom kompetencji społecznych,
-
ankietę mającą na celu sprawdzenie poziomu zadowolenia z udzielonego wsparcia.
ROZDZIAŁ IV
1. Kryteria oceny ofert:
-
Cena – 60%
-
Doświadczenie zawodowe psychologa w pracy z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym z osobami z niepełnosprawnością – 40%
2. Kryterium cenowe:
-
Ocenie podlegać będzie łączna cena brutto za świadczenie usług objętych ogłoszeniem o zamówieniu na podstawie złożonego przez wykonawcę formularza oferty.
-
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego dla Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który zamawiający miałby obowiązek zapłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne po stronie Zamawiającego, Zamawiający w celu oceny oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny koszty, które miałby obowiązek ponieść zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Punkty za cenę będą obliczone wg następującego wzoru:
Najniższa cena oferty
podlegającej ocenie
Liczba punktów = --------------------------------------- x 60
Cena oferty badanej
-
Maksymalna ilość punktów: 60
-
Punkty będą liczone do dwóch miejsc po przecinku.
-
Zamawiający w celu przyznania punktów w kryterium cena przemnoży kwotę za jedną godzinę realizacji usługi wskazaną przez wykonawcę na formularzu oferty przez liczbę godzin świadczenia usługi określoną w niniejszej specyfikacji. Tak otrzymana kwota będzie podlegać ocenie przez Zamawiającego.
3. Kryterium doświadczenia:
Wykonawcą usług objętych zamówieniem może być osoba, która posiada wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku psychologia oraz minimum 1 rok doświadczenia zawodowego z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
-
Ocenie podlegać będzie okres pracy psychologa z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym z osobami z niepełnosprawnością. Doświadczenie psychologa na potrzeby zapytania ofertowego będzie uwzględnianie w okresie nie dłuższym, niż 20 lat i obejmuje pełne lata.
-
Doświadczenie zawodowe psychologa należy wskazać w formularzu oferty.
-
Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające staż w pracy psychologa
z osobami zagrożonymi ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym, w tym z osobami z niepełnosprawnością. Wykonawca powinien przedłożyć kopie dokumentów, które uzna, że będą miały znaczenie dla przedmiotu zamówienia (np. świadectwa pracy, zaświadczenia, referencje, listy polecające itp.)
-
Punkty za doświadczenie zawodowe psychologa będą obliczane wg wzoru:
-
poniżej 1 roku – 0 pkt,
-
od 1 roku do 7 lat – 10 pkt,
-
od 8 do 12 lat – 20 pkt,
-
od 13 do 16 lat – 30 pkt,
-
od 17 do 20 lat – 40 pkt.
-
W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej oferentów takiej samej ilości punktów, zostanie wybrana oferta zawierająca najniższą cenę brutto.
-
Definicja osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym zawarta jest w dokumencie „Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020”, do pobrania na stronie internetowej: funduszeeuropejskie.gov.pl.
4. Największa ilość punktów wyliczonych w powyższy sposób decyduje o uznaniu oferty
za najkorzystniejszą i wyborze tej oferty.
5. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
6. Zamawiający może poprawić w treści ofert oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe (z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonywanych poprawek)
a także inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Instrukcją dla wykonawców (niepowodujące istotnych zmian w treści oferty).
7. Odrzuca się ofertę wykonawcy, jeżeli:
1) jest niezgodna z powszechnie obowiązującym prawem;
2) jej treść nie odpowiada warunkom stawianym w ogłoszeniu o zamówieniu;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert;
6) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;
7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłek, określonych w ust. 2 i 3;
8. Unieważnia się postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
b) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
d) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
e) zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu;
9. Zamawiający zawiadomi wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty.
10. Zamawiający zamieści na stronie Biuletynu Informacji Publicznej informację o udzieleniu zamówienia publicznego. W razie nieudzielenia zamówienia (unieważnienia postępowania) zamawiający zamieści na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej informację o nieudzieleniu zamówienia (unieważnieniu postępowania).
ROZDZIAŁ V
Termin i miejsce składania ofert:
1. Ofertę należy złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach, ul. Siedlecka 2a, 72-010 Police, sekretariat IV piętro, w terminie do dnia 06.04.2018r. do godziny 12:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Oferta na świadczenie usług psychologa”.
2. Otwarcie ofert odbędzie się w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach, ul. Siedlecka 2a, 72-010 Police, w dniu 06. 04.2018r., III piętro pok. nr 307 , o godzinie 13:00 Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą w nim uczestniczyć.
ROZDZIAŁ VI
Informacje dodatkowe:
-
Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub oferty wariantowej przez jednego Wykonawcę spowoduje odrzucenie wszystkich jego ofert.
-
Oferta musi być sporządzona czytelnie, w języku polskim.
-
Oferta musi obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
-
Wykonawca będący osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej do oferty dołącza oświadczenie do celów ustalenia obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne po stronie Zamawiającego.
-
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
-
Z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymogi wskazane w ogłoszeniu i zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta umowa.
Zalaczniki:
Formularz oferty
Oświadczenie osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej